Cum îți pregătești campaniile PPC pentru sărbătorile de iarnă

Vine iarna, cum s-ar spune!

Deja au apărut ofertele de sărbători și am intrat cu toții în febra cadourilor. Comportamentul consumatorilor s-a schimbat în 2020 și cu siguranță se va reflecta acest lucru în cumpărăturile online. Pe de o parte, anumite nișe au decăzut, iar pe de altă parte, altele au explodat. Online-ul a devenit puterea și una din principalele surse de aprovizionare pentru gospodării.

Așa că, am decis să îți povestim astăzi câteva lucruri despre bune practici și nu numai, pentru campaniile PPC de sărbători. Iată sfaturile noastre, pe care le aplicăm și pentru clienții noștri, care sperăm să îți fie de folos, indiferent că desfășori campaniile in-house sau colaborezi cu specialiști.

În această perioadă, mai mult ca oricând, Facebook și Google sunt cei mai buni prieteni ai cumpărătorilor. De aceea, pe cei doi giganți ne bazăm în toate sfaturile pe care le oferim mai jos.

Planificarea campaniei PPC

Indiferent ce vinzi, gândește-te așa: consumatorii își fac și ei, din timp, planuri cu privire la cumpărăturile pe care le desfășoară. Astfel, avem cumpărături pentru casă (cosmetice, alimente, accesorii, mobilier, electronice, produse electrocasnice, produse pentru bebe, haine), cât și cumpărături pentru cadouri (aici câștigă cei care au deja categorii pe site în funcție de tipuri de cadouri: pentru ea, pentru el, pentru cei mici, pentru părinți, pentru bunici, pentru casă etc).

campanii ppc de sarbatori facebook google

Ai de ales între a-ți stabili promoțiile și a începe campania la începutul lunii decembrie, sau a face promovarea doar în pragul sărbătorilor – de exemplu, după 15 decembrie. Trebuie să arunci o privire la ce s-a întâmplat în anii trecuți și pur și simplu anul acesta să îți organizezi mai bine categoriile și poate chiar pachetele de produse, pentru a face ușoară și rapidă alegerea clienților. Decizia îți aparține, însă ține cont că 2020 a fost un an „altfel”.

Folosește latura emoțională în campaniile tale și aplică un copywriting axat pe optimism, pe bunăvoință, pe dorința de a fi alături de cei dragi, pe recunoștință și apreciere. Oamenii sunt sensibili la mesaje care le vizează viața personală și moduri prin care să o îmbunătățească, mai ales că au avut cu toții de suferit în urma pandemiei generată de Covid19.

Folosește orice insight pe care îl ai până acum despre audiențele tale și caută și audiențe noi cărora să îți promovezi oferta. Pregătește-ți, alături de specialiștii Google Ads și Facebook Ads, cu o ofertă de produse ancorată în realitate, reduceri pe măsură și planifică-ți cu atenție bugetul astfel încât să nu îl reduci după Black Friday. Știm că e firesc să te bucuri dacă ai avut câștiguri în acea perioadă, însă alocă o parte din ele bugetului de promovare pentru campaniile de sărbători, pentru că decembrie este cea mai bună din an pentru ecommerce.

Ce alte activități să mai iei în calcul pentru planificarea campaniilor PPC de sărbători:

  • Încurajază-ți audiența să se aboneze la newsletter pentru că vor fi primii care îți descoperă oferta de sărbători. Spune-le că stocurile se epuizează rapid și prin abonare au șansa să se bucure de ele înaintea celorlalți. Dacă ai nevoie de abonați în plus, oferă-le eventual un cupon de 5% reducere (sau cât îți permite marja de adaos) la abonare.
  • Pregătește-ți site-ul pentru sărbătoare: poți alege un landing page tematic, decorat în spiritul sărbătorilor, pentru a crea atmosfera specifică. Poți opta pentru imagini cu familia, cu brazi de Crăciun, cu cadouri, cu peisaje de iarnă, cu Moș Crăciun sau orice alt element specific se potrivește domeniului tău.
  • Creează liste de remarketing pentru campaniile tale de sărbători, bazate atât pe abonații la newsletter, cât și pe clienții vechi, și pe cei care vor interacționa cu landing page-ul tău de campanie. Un articol util pe acest subiect poate fi: Cum să-ți creezi audiențele în Facebook Ads.
  • Pregătește-ți din timp, după ce ai promoțiile și categoriile stabilite, conceptul campaniei și partea creativă. Discută cu copywriterul, cu designerul, să aveți mesaje unitare pe toate bannerele și anunțurile și să aveți un design specific de sărbători.
  • Dacă este posibil, pregătește promoții speciale pentru anumite categorii de audiență: de exemplu, cei care au deja produse în Wishlist, cei care au conturi create pe site, cei care au mai cumpărat până acum, cei care sunt abonați la newsletter etc. Este bine ca să ai eventual un banner specific pentru fiecare, un newsletter specific, cu promoția dedicată lor.
  • Amintește-ți că, în fiecare an, aproape toată lumea are concediu între Crăciun și Revelion, prin urmare e o perioadă destul de scurtă în care să schimbi campania, dacă cumva nu îți dorești să o lași până în ianuarie. Așa că ar fi cel mai bine ca, indiferent de caz, să ai deja pregătită următoarea campanie, ca să nu riști să promovezi bannere cu „Crăciun Fericit” la câteva zile după ce s-a încheiat Crăciunul.
  • Introdu câteva promoții speciale, în afara reducerilor standard, care să stârnească interesul cumpărătorilor și să-i motiveze să ia o decizie mai rapid. Spre exemplu: un produs cadou oferit la o anumită comandă, transport gratuit doar în perioada campaniei, un cadou surpriză simbolic la anumite comenzi – poate fi chiar un calendar personalizat cu brandul tău, transport rapid, un interval mai lung de retur față de o perioadă obișnuită, program call center prelungit, împachetare cadouri gratuită… Sunt doar câteva exemple.

Desfășurarea campaniei PPC de sărbători

Dacă totul este pregătit conform celor menționate anterior, atunci deja ar trebui să obții rezultate. Urmărește zilnic statisticile din Google Analytics și ține legătura cu specialiștii PPC ca să te țină la curent cu statisticile din campanii.

analiza statisticilor de vanzare

Pentru a ști exact ce să le ceri, citește și articolele noastre: indicatori de urmărit în campaniile Facebook Ads și indicatori de performanță în Google Ads.

Asigură-te că, în momentul în care încep campaniile, ai setate toate audiențele menționate anterior și grupurile de anunțuri, respectiv reclamele, sunt asociate fiecărui tip de audiență.

La început, este firesc să demarezi o campanie generală pe landing page-ul cu promoțiile de sărbători, iar ulterior să targetezi audiențele care ți-au vizitat pagina prin campanii de Google Shopping respectiv carusel cu produse în Facebook Ads.

În Google Ads, optimizează bugetele zilnice, astfel încât anunțurile să fie afișate pe cât mai multe cuvinte cheie de interes. Folosește campaniile de remarketing

Ba chiar mai mult, brandurile mari aleg ca să-și înceapă campania de sărbători cu o reclamă generală cu tematică de Crăciun, în format video, care să atragă notorietate și discuții despre brandul respectiv. Astfel, își marchează „intrarea” oficială în campania de sărbători. Acest lucru atrage interacțiune dar și interes față de brand și produsele comercializate.

Chiar dacă bugetul nu îți permite să începi astfel campania, aplică măcar strategia: începe-ți campania cu mesaje generale, de sărbători, mai puțin orientate pe vânzare și mai mult orientate pe conversie. Uneori, chiar și un text bun face diferența. Arată-le consumatorilor că îți pasă de ei, că te gândești la ei și nu te gândești numai la bani.

Ușor de zis și greu de făcut, nu-i așa? Crede-ne, rezultatele vor veni.

Ce faci când lucrurile nu merg conform planului?

În primul rând, nu te panica. Nu rezolvi nimic cu asta. În PPC Marketing, totul este despre a testa. Dacă un anunț sau o reclamă nu a adus conversii sau click-uri, schimbă. Pornește altă reclamă. E posibil ca azi să meargă un anumit text iar mâine să fie nevoie de unul diferit.

Fii prezent și susține munca specialiștilor PPC cu care lucrezi, oferindu-le o gamă variată de produse, categorii speciale și pachete pe care să le promoveze. Menține legătura strânsă în această perioadă cu furnizorii de produse, asigură-te că hostingul tău suportă tot traficul adus și că site-ul nu are erori sau delay în încărcare. Fii aproape de compania sau companiile de curierat cu care lucrezi și menține o relație apropiată cu aceștia, pentru a livra comenzile la timp.

Oferind clienților posibilitatea de retur pe durata campaniei, precum și transport gratuit, poți preîntâmpina eventuale nemulțumiri în ceea ce privește comenzile. Eviți eventuale comentarii sau recenzii negative, deoarece un client nemulțumit poate fi uneori mai vocal decât o întreagă campanie. Dacă situația o cere, oferă un bonus clienților nemulțumiți. Nu le șterge comentariile sau recenziile, răspunde public și politicos, demonstrând că ești acolo pentru ei și faci tot ce stă în putință pentru a remedia situația.

Dacă unui client îi arăți că îți pasă de el, l-ai câștigat chiar pe viață.

Cam acestea sunt sfaturile noastre. Sperăm că au fost enumerate pe înțelesul tuturor, indiferent dacă activezi deja în PPC marketing sau ai un magazin online și lucrezi cu un specialist.

Dacă ești în căutarea unor sfaturi și mai specifice pentru campaniile PPC de sărbători, pentru domeniul tău, lasă-ne un mesaj. Noi, la The Pharmacy, suntem mereu pregătiți să te ajutăm.