The Pharmacy > Promovare Facebook > Cum sponsorizezi o postare pe Facebook, ghidul începătorului

Cum sponsorizezi o postare pe Facebook, ghidul începătorului

Nu mai e un secret că Facebook, una dintre cele mai populare și populate rețele sociale la momentul actual, reprezintă un start bun în ceea ce privește promovarea afacerii tale.

Gândește-te că, la momentul actual, vorbim de 2.74 miliarde de utilizatori în întreaga lume, conform statisticilor de pe Hootsuite. Asta poate însemna un singur lucru: dacă ai o afacere, un blog căruia vrei să-i crești notorietatea sau un magazin online, trebuie neapărat să faci o campanie de promovare pe Facebook.

Facebook postare sponsorizata

Astfel, șansele ca tu să ajungi la audiența potrivită sunt infinit mai mari, în comparație cu o strategie de promovare normală. Iar targetarea audienței potrivite înseamnă că șansele de a-ți mări rata de conversie cresc simțitor.

Vezi și cele mai importante tips&tricks-uri despre cum să creezi audiențe în Facebook Ads.

Astăzi vom discuta despre cum să sponsorizezi o postare pe Facebook, însă nu înainte de a clarifica diferența dintre o campanie Facebook Ads și Boosted post.

Ce sunt Facebook Ads?

Facebook Ads sunt reclamele care îți apar atunci când dai scroll pe Facebook și sunt create cu ajutorul Ads Manager. Atenție, există o diferență și între Facebook Ads Manager și Facebook Business Manager. Pe primul îl poți folosi doar la crearea reclamelor, iar cel de-al doilea te ajută să accesezi mai rapid pagini de afaceri, conturi de publicitate sau pixeli. Află și cum să creezi un cont de Facebook Business Manager.

Avantajele creării unor Facebook Ads sunt multiple:

  • te ajută să setezi obiectivele de marketing pe care vrei să le atingi;
  • poți alege poziționarea reclamei în pagină;
  • poți să alegi designul reclamei;
  • poți alege ușor publicul targetat și caracteristicile lui: vârstă, sex, locație, stare civilă, nivelul de educație.

Ce este un Boosted post?

Un boosted post sau o postare sponsorizată este o reclamă care rulează pe Facebook. Spre deosebire de un Facebook Ad, care face parte dintr-o întreagă strategie, un Boosted post nu este atât de complex. O postare sponsorizată este o reclamă simplă cu scopul de a atinge audiența pe care o setezi tu.

O altă diferență dintre Facebook Ad și un Boost post ține de obiectivele de marketing pe care le ai. Dacă vrei:

  • brand awareness;
  • likes;
  • shares

un Boost Post este alegerea perfectă pe termen scurt. Dar, pe termen lung, o strategie bine pusă la punct de Facebook Ads s-ar putea să fie ce ai nevoie.

Când e recomandat să dai boost și când să faci campanie de reclama în Ads manager

Boosted post versus campanii în Ads Manager

Te întrebi ce ar trebui să alegi între un boosted post și o campanie în Facebook Ads Manager? Ei bine, depinde foarte mult de obiectivele de marketing pe care le ai. Și ce vrei să obții pe termen scurt și pe termen lung.

De exemplu, Facebook Ads sunt potrivite pentru generarea de lead-uri și vânzări, pe când boosted posts sunt perfecte pentru construirea unei baze solide de followeri și pentru brand awareness.

Dacă vrei să afli ce se potrivește afacerii tale, sfaturile specialiștilor dintr-o agenție Facebook Ads te pot ajuta.

De ce sunt importante postările pe rețelele sociale

Înainte de a-ți arăta cum să sponsorizezi o postare pe Facebook, haide să aflăm de ce sunt importante postările pe rețelele sociale pentru afacerea ta.

Dacă ai un business, probabil deții un site și comunici pe cel puțin 2 rețele sociale. În cele mai multe cazuri, discutăm de Facebook și Instagram. Bineînțeles, depinde foarte mult și de specificul business-ului tău.

Ai grijă să-ți alegi bine pe ce canale comunici deoarece există posibilitatea ca publicul tău țintă să nu se afle acolo. De exemplu, dacă tu comercializezi produse pentru microagricultură, este mult mai potrivită o campanie Google Ads. Anunțurile de tip Google Search îți vor crește rata de conversie în doi timpi și trei mișcări, dacă sunt implementate de specialiști cu experiență în domeniu.

Însă nu îți recomandăm să implementezi campanii de promovare pe Instagram, unde, aproape 36% dintre utilizatori au vârsta cuprinsă între 18-24 ani. E clar că aici nu vei găsi utilizatori interesați de produse pentru microagricultură.

Dar, dacă vinzi obiecte handmade, de exemplu, o campanie Instagram Ads poate să fie exact ce ai nevoie.

Să ne întoarcem la cele mai folosite rețele sociale pentru promovare. Așa cum spuneam mai sus, Facebook și Instagram sunt cele mai folosite canale de promovare datorită audiențelor mari și ușurinței utilizării. Și când vorbim de audiențe mari, ne referim la 12.21 milioane de useri, numai în România, luna februarie 2021, conform Statista.

De aceea, este recomandat să fii prezent pe aceste rețele sociale.

Însă prezența nu este suficientă pentru a ajunge la rezultatele pe care ți le dorești. De ce?

Algoritmii rețelelor sociale se schimbă des. Probabil ai observat o scădere a reach-ului și a engagementului tot mai deasă. Degeaba ai idei de postări pentru Facebook și Instagram interesante. Promovarea organică nu este de ajuns.

Cum să sponsorizezi o postare pe Facebook

Dacă algoritmii se schimbă și postările tale nu ajung unde trebuie, asta nu înseamnă că nu putem face nimic. Un buget lunar pentru promovare online poate face minuni pentru afacerea ta.

Așa că haide să învățăm cum să sponsorizezi o postare pe Facebook.

Atunci când faci postări pe pagina ta de Facebook, o să-ți apară un buton numit ,,Promovează postarea’’ sau ,,Boost post’’. Tot ce trebuie să faci în acest punct este să dai click pe el. Până nu finalizezi toți pașii, Facebook nu te va taxa.

Dacă nu găsești acest buton, intră pe pagina business-ului tău și caută categoria ,,Promote’’. Apoi:

  • apasă Boost a post;
  • alege o postare pe care tu o crezi relevantă pentru business-ul tău; aici, Facebook te ajută și îți oferă variante de postări care au avut engagement bun și fără sponsorizare;
  • poți alege audiența ta, bugetul și durata campaniei sau poți lăsa platforma să automatizeze procesul (de exemplu, Facebook poate seta audiența pentru tine);
  • ți se va afișa un preview al postului, ca să vezi cum va apărea postarea în feed-ul utilizatorilor;
  • setează obiectivul (goal); vrei mai mult engagement sau vrei să primești mesaje în legătură cu afacerea ta;
  • setează audiența;
  • setează bugetul;
  • setează durata rulării postului sponsorizat.

Și asta e tot. Mai trebuie doar să faci plata. Și gata, ai creat primul boost post pe Facebook. Felicitări!

Desigur, acesta este doar un prim pas în ceea ce privește promovarea online pe Facebook a afacerii tale.

Dacă îți dorești să ai multe conversii într-un timp scurt, îți recomandăm să apelezi la o agenție Facebook Ads care este mereu la curent cu schimbările de algoritmi de pe rețeaua socială Facebook.

Aceștia se asigură de buna administrare a bugetului tău de promovare online cu ajutorul unui audit gratuit Facebook Ads. În acest mod, vei economisi timp și bani, iar rezultatele  nu vor întârzia să apară.

Specialiștii ThePharmacy sunt aici să te ajute. Pentru mai multe detalii, contactează-ne.