Soluții rapide și checklist pentru creșterea vânzărilor unui magazin online

Un magazin online este o idee bună de afaceri. Este un proiect pe care îl poți începe de acasă, cu un minimum de investiție și care îți poate aduce multe satisfacții.

Însă, pentru a transforma shopul online dintr-un hobby într-un business de succestrebuie să crești vânzările.

Sunt multe metode prin care poți ajunge mai ușor la clienții tăi. Însă, concentrarea ta nu trebuie să fie doar în a atrage cât mai multe vizite în pagina magazinului online. Ai nevoie să transformi cât mai multe accesări de pagină în achiziții.

Și mai mult, ai nevoie de fidelizarea clienților.

Pentru că, până la urmă, clienții aduc clienți.

Vestea circulă repede și dacă oferi servicii și produse de calitate, magazinul tău online va fi din ce în ce mai popular.

Iar creșterea numărului de vânzări nu va întârzia să apară.

Ei bine, despre aceste lucruri vom discuta în acest articol. O să vedem ce practici să urmezi pentru a crește vânzările și cum să aplici în mod corect o strategie de marketing online.

Nu uita, o agenție de PPC marketing îți poate oferi soluțiile de care businessul tău are nevoie.

Cum crești vânzările pentru shopul tău online

Sunt mai multe metode care îți pot fi de folos.

Poți opta pentru a promova brandul și produsele cu ajutorul reclamelor sau anunțurilor Google, Facebook sau Instagram.

Sau, poți încerca să ajungi sus în rezultatele Google cu cât mai multe cuvinte cheie.

În plus, poți optimiza secțiuni și pagini din interiorul magazinului online pentru a crește conversiile.

Sigur, poți aplica fiecare strategie separat și să urmărești efectele. Însă, soluția este, ca de obicei, undeva la mijloc.

Este nevoie să poți testa fiecare modificare pe care o faci. Însă, toate strategiile funcționează mai bine atunci când sunt aplicate în același timp.

Îți voi explica imediat cum și de ce se întâmplă asta.

Recomandări pentru indexarea organică

Așa cum poate ai citit, cuvintele cheie sunt importante atunci când vorbim despre afișările organice în motoarele de căutare.

Ei bine, un magazin online care ajunge în primele rezultate Google pentru cât mai multe cuvinte cheie, înseamnă mai mulți utilizatori care accesează paginile respective. Indirect, aceste accesări se pot transforma în achiziții de produse.

Iată un checklist pe care să îl verifici pentru o mai bună indexare organică:

  • Folosește o conexiune sigură pentru magazinul tău online – setează un certificat SSL.
  • Folosește descrieri de cel puțin 200 de cuvinte pentru categoriile și subcategoriile publicate.
  • Publică descrieri de produse cât mai detaliate, alături de poze clare și sugestive.
  • Setează un atribut alt pentru fiecare poză folosită.
  • Publică o pagină Despre Noi, alături de o pagină de Contact și una de Întrebări Frecvente. Nu uita nici de integrarea unui blog pentru a crea conținut suplimentar.
  • Optimizează o pagină de Google My Business.
  • Asigură-te că viteza de încărcare a site-ului este una eficientă – în acest sens poți folosi rapoartele Page Speed Insights și Lighthouse.
  • Include breadcrumbs pentru paginile de produse.
  • Identifică în mod corect intenția de cumpărare a potențialilor clienți.
  • Folosește cuvinte cheie de tip long tail și construiește discursul online valorificând căutările vocale.
  • Redirecționează trafic din canalele social media.
  • Construiește un sistem de backlink-uri de valoare ridicată – acele backlink-uri provenite de la surse credibile.
  • Creează un sistem de link-uri interne care să valorifice intenția de cumpărare a utilizatorilor.
  • Monitorizează rapoartele Search Console și Google Analytics și setează o strategie de conținut lunară.

Recomandări pentru optimizarea paginilor

De multe ori, conversia se oprește chiar înainte de butonul plasează comanda. Asta înseamnă că ceva împiedică achiziția. Este important să identifici problema și să o corectezi din timp, pentru a nu mai pierde vânzări.

În plus, dacă reușești să crești rata de conversie o să poți fideliza clienții mult mai ușor.

Iată și aici câteva recomandări pe care le poți încerca:

  • Toate produsele au poze clare, în care atenția este concentrată pe produsul în sine și nu pe alte detalii.
  • Descrierile sunt conforme cu realitatea; oferi transparență în ceea ce privește informațiile oferite.
  • Datele personale ale utilizatorilor sunt protejate și conexiunea site-ului este una sigură.
  • Există o secțiune activă pentru recenzii.
  • Navigarea în site este intuitivă chiar și pentru un utilizator care îți accesează site-ul pentru prima dată.
  • Nu există reclame intrusive, sau câmpuri care pot influența în mod negativ procesul de vânzare.
  • Folosești maximum 3 culori în designul de site, iar fontul facilitează parcurgerea rapidă a conținutului.
  • Formularul de contact / comandă este unul intuitiv și nu solicită informații irelevante. Cu cât formularul este mai scurt cu atât conversiile cresc.
  • Răspunzi în timp util, clar și respectuos la fiecare comentariu lăsat, fie el pozitiv sau negativ.
  • Fiecare trimitere, recomandare sau redirecționare respectă intenția de cumpărare a utilizatorului. În caz contrar, acesta va părăsi site-ul și nu va reveni.
  • Paginile de Termeni și Condiții, Livrare, Retur și Garanție au informații clare și conforme cu realitatea.
  • Asiguri metode multiple de plată.

Recomandări pentru publicitate online

Chiar și atunci când reușești să apari în primele rezultate Google, tot vei avea nevoie de un mic ajutor. O expunere mai eficientă a brandului și a produselor te vor ajuta să crești vânzările și să îți extinzi portofoliul.

Și, în funcție de publicul tău țintă, de produsele pe care le vinzi, de obiective și de bugetul disponibil pentru campaniile de marketing online, poți alege următoarele servicii:

  • Google Ads;
  • Facebook Ads;
  • Instagram Ads.

Google Ads te vor ajuta să vinzi produsele. Reclamele Google Ads valorifică cuvintele cheie conform cu intențiile/nevoile utilizatorilor. Practic, cei care caută informații pe Google deja au intenția de a face o achiziție. Tu doar le oferi soluția potrivită.

Facebook Ads se adresează, de principiu, pentru campaniile de brand awareness. Utilizatorii Facebook nu sunt interesați în mod direct de o achiziție. Ei sunt acolo în scop social și pentru a se relaxa. Așa că, o reclamă Facebook Ads te ajută să ai o expunere mai mare pentru brandul tău.

Instagram Ads sunt similare cu Facebook Ads. Însă, diferă profilul publicului țintă. Aici vorbim preponderent de tineri, de persoane dinamice și de ideea de lifestyle. Mai mult, publicitatea Instagram Ads este una strict vizuală, așadar vânzările directe sunt mai greu de atins.

  • Pentru rezultate eficiente îți recomand să rulezi reclame concomitent, pe cât mai multe platforme. Desigur, folosește platformele frecventate de potențialii tăi clienți.

O rețetă de principiu: dacă Facebook și Instagram te ajută să-ți faci brandul popular, ajutând la crearea unor nevoi de achiziție, Google îți garantează traficul pe site în vederea unor vânzări punctuale.

Nu uita, atunci când implementezi campanii de marketing, analizează indicatorii de performanță. În acest sens, îți recomand să citești articolele noastre anterioare în care am vorbit despre:

Concluzii

După cum vezi, administrarea unui magazin online nu este chiar floare la ureche. Însă, nu este nici o treabă complicată, în special atunci când o faci cu plăcere.

Recomandările din acest articol te vor ajuta să crești, ușor ușor, vânzările shopului tău online.

Nu uita, reclamele și campaniile de marketing online sunt esențiale. Așa poți depăși competiția și poți ajunge mai ușor în atenția publicului țintă. În plus, te ajută să ai o creștere rapidă și semnificativă a vânzărilor în momentele în care ai nevoie ca de aer de un plus de capital.

Dacă ai nevoie de ajutor, noi suntem pregătiți să îți oferim tot suportul de care ai nevoie. Vezi o parte din partenerii noștri de până acum și descoperă mai multe despre echipa The Pharmacy.

Folosește datele de contact, sau solicită un audit gratuit Facebook Ads sau Google Ads. Îți spunem exact de ce ai nevoie pentru a vinde așa cum îți dorești.

Analiză gratuită campanii Google Ads! Solicită acum Audit Gratuit!