Atunci când pui bazele unui business și îl aduci în mediul online trebuie să parcurgi câteva etape esențiale. Înțelegerea domeniului de activitate, identificarea nevoii în piață și stabilirea portofoliului de produse sau de servicii reprezintă un bun început. Însă, nu trebuie să uiți că în mediul online totul se învârte în jurul conținutului.
Fie că este conținut clasic, de tip text sau modern, așa cum este cel video, strategia ta trebuie să fie una unitară. Iar tot conținutul publicat să fie gândit astfel încât să empatizeze cu nevoile și cu așteptările publicului țintă. Apropo de asta, cu siguranță nu ai uitat de profilul buyer persona, cel care este esențial în derularea strategiilor de promovare online.
Pe scurt, ai nevoie de un plan de conținut. Acesta te va ajuta să urmezi trendurile online și să gândești o strategie de marketing care să îți aducă bune rezultate. Cum măsori aceste rezultate? Un bun început ar fi să urmărești indicatorii ROI și ROAS.
Dar să revenim la ale noastre.
Așa cum am spus deja, planul de conținut se referă la modalitățile prin care te vei adresa în mediul online. Textul de site, articolele publicate pe blog sau chiar postările pe canalele Social Media pot fi organizate în jurul acestui plan. Mai exact, este vorba despre toate materialele folosite în scop publicitar.
Strategia de marketing, pe de altă parte, reprezintă modalitatea prin care tot acest conținut va fi valorificat pentru a genera autoritate brandului sau pentru a vinde eficient produse și servicii.
Așadar, planul de conținut este diferit de strategia de marketing. Cu toate acestea, cele două abordări vor fi mereu conectate. Spre exemplu, dacă alegi colaborarea cu o agenție de performance marketing, aceasta va putea folosi eficient anunțurile de tip PPC doar dacă există un plan și o strategie de conținut, unitare pentru toate canalele de distribuție a informațiilor, care să țină cont de fiecare utilizator care accesează website-ul în urma anunțurilor Google Ads sau Facebook Ads.
Despre exemple similare ți-am vorbit mai multe atunci când am scris articolul cum te pot ajuta campaniile Facebook Ads în indexarea SEO.
Îți propun un exercițiu de imaginație. Să presupunem că ai contactat o agenție Google Ads pentru a vinde mai eficient produsele tale. Specialistul Google Ads trece la treabă, analizează cuvintele cheie de interes, segmentează publicul țintă și face tot ce ține de el pentru a-ți gestiona inteligent bugetele.
La scurt timp reclama este bine poziționată în rezultatele Google. Utilizatorii o văd și o accesează. Ce urmează? Să îți viziteze website-ul. Acolo vor avea contact cu conținutul de site. Ce crezi că se va întâmpla dacă acest conținut este de slabă calitate? Evident, utilizatorii vor părăsi pagina fără a duce la bun sfârșit conversia.
Astfel, tu vei pierde bani, iar campaniile Google Ads nu vor aduce rezultate. Dar asta nu este tot. Cum algoritmii de indexare Google sunt atenți la experiența utilizatorilor care îți accesează website-ul, s-ar putea să observi că ai pierdut și din punct de vedere SEO. Pe scurt, website-ul tău va apărea din ce în ce mai rar în prima pagină a rezultatelor.
Justificarea este simplă: dacă conținutul e de o calitate scăzută, el nu este apreciat de utilizatori. Asta se traduce în timp scurt petrecut pe site și într-o rată de abandon ridicată. Indicatorii de performanță vor transmite algoritmilor de indexare faptul că site-ul tău nu oferă soluții apreciate de publicul țintă. Așadar, el nu merită să fie recomandat și altor persoane.
Înțelegi acum mai bine legătura dintre anunțurile plătite și planul de conținut despre care vorbeam la începutul articolului nostru?
Planul de conținut nu este creat de specialistul Facebook Ads sau de specialistul Google Ads. Conținutul este responsabilitatea content writer-ului sau a copywriter-ului.
Cu toate acestea, atunci când planul de conținut este gândit, el trebuie să aibă în vedere toate mijloacele prin care acest conținut va ajunge în atenția utilizatorilor.
Așadar, planul de conținut are la bază un research de cuvinte cheie care urmează intenții și nevoi specifice profilului de buyer persona. Conținutul în sine nu este gândit pentru a vinde, ci pentru a transmite valori și pentru a crea comunități în jurul brandului. Vânzările vor veni prin intermediul anunțurilor.
Tu ai nevoie de un conținut care să lucreze pentru afacerea ta. Așa cum, de exemplu, se întâmplă în cazul contentului de tip evergreen sau în strategiile de tip user generated content.
Desigur, comunicarea trebuie să fie unitară pe toate canalele de distribuție. Utilizatorii au nevoie să se identifice cu valorile brandului. Doar în acest fel vor deveni clienți fideli și vor recomanda produsele și serviciile tale.
Nu gândi conținutul pe termen scurt. Ține minte că oricât de bine ar fi implementate reclamele plătite, conversiile nu vor apărea dacă conținutul nu va fi unul de calitate. Dar ce înțelegem prin această calitate? Pe scurt, capacitatea conținutului de a elimina temerile utilizatorilor și de a oferi soluții concrete pentru nevoile lor.
Ți-am tot vorbit pe blog despre trenduri și predicții. Despre cum a evoluat piața de fashion în pandemie sau despre trenduri globale și locale. Ideea este să știi mereu care sunt așteptările potențialilor clienți. Doar în acest fel vei putea oferi conținutul de care publicul tău țintă are nevoie. Și, în funcție de acest plan de conținut să gândești, mai apoi, strategia de marketing.
În 2022 va trebui să te axezi pe soluția multichannel. Să comunici unitar pe toate canalele de distribuție. Să fii implicat în campanii cu scop umanitar, să prezinți valori și nu aspecte comerciale. Va conta, mai mult ca niciodată, să fii prezent pe canalele Social Media care contează – Facebook, Instagram, YouTube sau TikTok sunt doar cele mai importante exemple. Cuvintele cheie pe care le vei folosi vor lua forma unor propoziții sau fraze având în vedere creșterea în popularitate a dispozitivelor smart care folosesc căutările vocale.
Concluzia este destul de clară și simplă: stai mereu cu un ochi pe piață și simte pulsul consumatorilor. Fii capabil să te adaptezi în funcție de trenduri și să schimbi din mers businessul, dacă acest lucru este necesar!
Și dacă vrei mai multe informații despre tot ce am discutat în acest articol, te așteptăm să ne spui mai multe despre proiectul tău.